
Měli jsme tu možnost položit pár otázek zakladatelce e-shopu horse-trade.cz. Je jí paní Nela Bočánková, která se zaměřuje na prodej zboží pro koně, jezdce a stáj. Její e-shop byl spuštěn na začátku roku 2018 a již si získal spousty nadšených zákazníků. Ptali jsme se jí jak se k založení e-shopu dostala, jak vypadá její běžný den a jaké jsou plány do budoucna.
Abyste mysl a tělo udrželi stále v nejlepší kondici, je zapotřebí mít pestrý denní režim a dostatek času věnovat nejen rozvíjení svého byznysu, ale také různým volnočasovým aktivitám. Sportujete, chodíte za kulturou nebo vás baví nějaké domácí či kutilské práce? Ujišťujeme vás, že s tímto přístupem vás bude podnikání mnohem více naplňovat, než kdybyste mu věnovali každou volnou minutu.
Pokud auto používáte k výkonu své podnikatelské činnosti, nabízí se vám několik způsobů, jak si můžete uplatnit výdaje. První možností je uplatnění výdajů dle jejich skutečné výše, tedy podle dokladů, druhou možností je uplatnění podle počtu ujetých kilometrů a třetí paušál na dopravu. Ve všech případech je nutné odvádět finančnímu úřadu silniční daň.
Povedlo se nám položit několik otázek podnikateli Antonínovi Votočkovi, který prodává dveře a podlahy od roku 1994. Jeho firma
Máte zaměstnance a řešíte, kdy jim musíte dát placené volno? Tuto problematiku podrobně upravuje zákoník práce, který překážky v práci rozlišuje na dvě skupiny - placené a neplacené. Dále mohou vznikat na straně zaměstnavatele i na straně zaměstnance. Pokud si nejste jisti, jak je správně rozlišit, vezměte si k ruce potřebnou legislativu, která je v tomto případě velmi rozsáhlá.
Mnoho lidí začíná svůj byznys nejprve rozvíjet jako vedlejší činnost. Až později, když se podnikání rozjede a začne vynášet více peněz, skončí ve svém současném zaměstnání a začnou se mu věnovat naplno. Zájem o podnikání roste i mezi studenty, kteří v něm nevidí pouze příležitost, jak si přes léto přivydělat pár korun, nebo mezi seniory, kteří ve stáří obrací každou korunu nebo se chtějí věnovat produktivní činnosti a na stará kolena nezakrnět.
Měli jsme tu možnost položit pár otázek odborníkovi na business v digitálním světě Michalu Hardynovi. Tento mladý a na pohled sympatický businessman již v roce 2014 založil portál VímVíc.cz. Dále se věnuje službě Tipli, která nabízí uživatelům peníze zpět z nákupů. Tímto však celý list nekončí. Michal je také majitelem digitální agentury Stario, kde nabízí služby HR a digitálního marketingu. A pokračujeme… V roce 2011 se stal zakladatelem agentury 5DM.cz, v období 2011–2012 se stal spolumajitelem a ředitelem SlevyDnes.cz. Sledovat ho můžete na Twittru.
Bojíte se podnikat? Máte strach, že rizik je tolik, že nemůžete uspět? Díky naší době je podnikání každým dnem jednoduší a opravdu skoro každý může začít podnikat. V době, kdy založení s.r.o. stojí 1 Kč. Stále ale od klientů slýchávám, že rizik je moc a že se bojí. Když se zeptám, čeho se bojí, hádejte, co odpoví. Nejvíce se bojím, že mi odběratel nezaplatí.
Na současném trhu práce panuje situace, která do výhody staví potenciální zaměstnance před zaměstnavateli. Je totiž rekordně nízká nezaměstnanost a ta vybízí zaměstnavatele nejen ke zvyšování mezd a platů, ale také k celé škále benefitů. Na ty mnozí pracovníci slyší lépe než jen na samotné peníze. Říkají vám něco motivační a náborové příspěvky? Pokud ne, nechte si od nás poradit, jak je správně použít.
Archivace firemních dokumentů a dalších účetních dokladů je pro mnoho podnikatelů tvrdý oříšek. Víte, jaké doklady byste měli archivovat a jaké můžete bez rizika hodit do koše či skartovat? A v čem je skladovat, abyste se při kontrole z finančního úřadu vyhnuli nepříjemnému překvapení v podobě vybledlých listů papíru? Na tyto otázky vám odpovíme v aktuálním článku.
Zafinancovat začátek podnikání není mnohdy vůbec jednoduché. Sice už nepotřebujete základní kapitál ve výši 200 000 Kč na založení obchodní společnosti, jsou zde však další výdaje, kterým se pravděpodobně nevyhnete. Peníze je potřeba investovat mnoha směry - pokrýt nejen administrativní výdaje, ale třeba i nákup materiálu či zboží na sklad nebo výdaje na propagaci.
Elektronické daňové dokumenty představují pro mnoho podnikatelů velké zjednodušení, obzvlášť když dnes řada z nich vlastní datovou schránku. Elektronická podání pro finanční správu můžete činit nejen přes datovku, ale také s uznávaným elektronickým podpisem. K tomuto účelu se využívá speciální aplikace finanční správy - elektronická podatelna EPO.
Snad každý podnikatel dnes už slyšel o GDPR, ačkoliv pro většinu je tato oblast stále velkou neznámou. Zkratka GDPR znamená "General Data Protection Regulation". Jedná se o souhrn požadavků, které přináší nové evropské nařízení (nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 2016/679) a které se budou dotýkat ochrany osobních údajů.
V dnešní době, kdy se začíná měřit úspěch firmy podle fanoušků na Facebooku, je na místě představit si jeden ze způsobů, jak u fanoušků najít zalíbení a zároveň přimět mnoho nových, aby se na facebookových stránkách zastavilo. A nejen zastavilo, ale následně i podpořilo v podobě palce nahoru. Tento symbol byl již používán ve starém Řecku, kde se rozhodovalo, zda-li poražený má žít či jestli je jeho osud zpečetěn. Jak si tedy zajistit hlas lidu, abychom na Facebooku přežili?
Vánoce i Silvestr už jsou za námi a do dalších svátků daleko. Na co se tedy v těchto chmurných zimních měsících těšit, kromě lyžování? Přeci na plesy a večírky! Záludnou kapitolou jsou pak firemní párty. Co si vzít na sebe, jak moc se “odvázat”, aby nedošlo na ostudu, jak se stát hvězdou večera...? Na některé z těchto otázek se vám pokusí odpovědět tento článek.
3D tisk už dávno pronikl do mnoha odvětví vědy, umění i průmyslu. Dochází ke zdokonalení kompozitních materiálů, tiskáren i technologie jako takové. Díky tomu je jeho použití efektivnější, pohodlnější a často také ziskovější. V jakých oborech čerstvě zazářil? To se dočtete v tomto článku.
Ultrazvuková čistička
V roce 2014 došlo k novelizaci občanského zákoníku. To s sebou nese i změny v nájmu. V tomto článku se zaměříme na některé změny v
Velká zodpovědnost, hodiny a hodiny přesčasů, stres z hromadění úkolů, zanedbávání relaxace a potřeb vlastního těla i duše. Poznáváte se v tom? Podnikání a náročné manažerské pozice si žádají maximální nasazení. Abyste však měli energii a chuť podávat takový výkon dlouhodobě, musíte dbát o své fyzické i psychické zdraví. A to ještě před tím, než skončíte na kapačkách.
Jeden muž z Mnichova prý nechtěl 2krát denně trávit čas v dopravních zácpách. Koupil si neopren, vodotěsnou tašku a gumové sandále a do práce začal každý den plavat po řece Isar. Klobouk dolů před jeho nápadem i kondicí. Pro každého to však asi nebude. Zvlášť když vaše každodenní trasa nevede podél řeky. Existuje ale jiný způsob, jak se do práce dopravit svižně, ekologicky a zároveň se vyhnout hustému provozu.
Pod slovem branding si mnoho lidí představí logo. To je ale jen jednou součástí celistvé marketingové strategie, která si za cíl stanovila dát značce tvář a vytvořit vztah mezi ní a její cílovou skupinou. Tuto tvář tvoří obrovská spousta dílčích “drobností”. Těm se v tomto článku podíváme na zoubek.
Začínajícím podnikáním je obvykle myšleno, že podnikatelská historie daného podniku není delší než 3 roky. Týká se to právě vás? Přečtěte si, k čemu jsou tyto dotace určeny.
Pokrok ve výrobě jde mílovými kroky. Přístroje, které ještě včera zabíraly celou jednu místnost, se dnes vejdou do prostoru o velikosti krabičky sirek. Součástky, které jsme dlouho považovali za nezbytné, už skoro nemají využití, takže se nevyplatí do jejich výroby dál investovat. Co když je ale zrovna ten váš byznys ještě potřebuje?
Byznys jste nastartovali jako nadšená parta kamarádů. Pak se firmě začalo dařit a místo 4 je vás najednou 15 a víc. Růst firmy je dobré znamení, ale zároveň velká výzva. V našem článku se dočtete jaká rizika s sebou přináší a jak s nimi pracovat.
Neplýtvejte svým drahocenným časem na nekonečných a neefektivních poradách. Sdílet informace, myšlenky a nápady či rozdělovat kompetence je však potřeba. Jak na to jít chytře? Připravili jsme si pro vás několik tipů.
Když se vám v podnikání přestane dařit nebo když dostanete nabídku na zajímavou práci na plný úvazek, můžete chtít ukončit svou podnikatelskou činnost. V aktuálním článku vám poradíme, jak při ukončení činnosti OSVČ nebo obchodní korporace postupovat. Své podnikání samozřejmě můžete i pouze pozastavit nebo ho dále provozovat jako vedlejší.
O "podnikání bez živnosti" můžeme hovořit ve dvou případech. V tom prvním vykonáváte tzv. svobodné povolání a živnostenské oprávnění tedy vůbec nepotřebujete. Druhým případem je situace, kdy podnikáte načerno, tedy bez živnostenského oprávnění, když ho samozřejmě potřebujete a to vám hrozí vysoká pokuta.
Povinnost auditu mají obchodní korporace a družstva. Pravidla pro audit nejsou jednotná, ale jsou různě přísná. Audit se řídí zákonem č. 563/1991 Sb., i účetnictví, kde naleznete jeho podrobnou úpravu a můžete zde tak najít odpovědi na veškeré své otázky. Povinnost auditu nemá každá obchodní společnost - musíte splnit určitá kriteria.
Každá firma má povinnost vést své účetnictví. S otázkou: "Je lepší na vedení účetnictví zaměstnat účetní ve firmě nebo jeho zpracování svěřit externímu specialistovi", se dnes potýká téměř každý. Při jejím zodpovězení doporučujeme zohlednit, v jaké fázi vývoje se vaše obchodní společnost nachází, případně zda máte malý, střední či velký byznys.
Při ukončení podnikatelské činnosti se rozlišuje dobrovolná a nucená likvidace firmy. Jestliže chcete svůj byznys ukončit, rozhodně nic nepodceňujte a nejděte si v zákoně o obchodních korporacích potřebné informace, abyste veškeré nezbytné kroky podnikli správně. Pro začátek si však můžete přečíst náš aktuální článek na toto téma.
Abyste lépe porozuměli aktivům a pasivům ve své firmě, je dobré sestavit si rozvahu. Jedná se o základní účetní výkaz, který se sestavuje každoročně k datu účetní závěrky. Využívá se také při zahájení podnikatelské činnosti nebo i v různých mimořádných stavech. O rozvaze se také hovoří jako o výkazu majetku podniku a zdrojích jeho krytí.
Provozovna je místo, ve kterém podnikatel vykonává svou činnost. Je to něco odlišného než místo podnikání, jelikož místo podnikání máte jenom jedno a provozoven můžete mít i několik. Pokud provozovnu nepotřebujete, tak ji nemusíte vůbec zřizovat. V dnešním příspěvku se dozvíte, jak svou provozovnu řádně označit, abyste neměli problém s případnou kontrolou ze živnostenského úřadu.
Registraci k DPH si můžete vyřídit jako firma i jako živnostník. V některých případech se vyplatí dobrovolná registrace k DPH, jindy zase podnikatel nemá na výběr a musí se registrovat povinně - toto se týká především těch podnikatelů, kteří se stanou plátci daně překročením obratu. V aktuálním článku se dozvíte, jak probíhá registrace k DPH a kdy je vůbec nutné se registrovat.
Zákon o elektronické evidenci tržeb (EET) se v poslanecké sněmovně řešil několik měsíců. Konečně však došlo k jeho schválení. Následně byl schválen také senátem a nakonec podepsán prezidentem. Nyní je zákon o EET již dostupný ve Sbírce zákonů, kde si ho i vy můžete přečíst a zjistit, že prvních podnikatelských subjektů se elektronická evidence začne týkat již na konci letošního roku.
Paušální výdaje využívá mnoho podnikatelů v daňovém přiznání k dani z příjmů fyzických osob. Představují jednoduchý způsob pro stanovení výdajů za předchozí rok. Ačkoliv by měly dle legislativy kopírovat skutečnost, mnohdy jsou o dost výhodnější než jinak používaná daňová evidence. Navíc se s nimi nepojí žádná administrativní zátěž.
Uvažujete nad výměnou podnikání za zaměstnanecký poměr? Nebo se vám v podnikání nedaří a vy už nechcete platit vysoké
Jestliže podnikáte jako OSVČ a platíte minimální zálohy, tak se vás v novém roce 2016 bude určitě týkat jejich zvýšení. Nové zálohy na zdravotní pojištění se odvádějí již za měsíc leden a první záloha je tedy splatná do 8. února. S novými zálohami na sociální pojištění vyčkejte až do podání přehledu, kdy budete mít jistotu, že se vaše záloha na sociální jinak nezvyšuje.
Světelná reklama je báječným pomocníkem při propagaci vašeho byznysu, jelikož dokáže na první pohled upoutat pozornost náhodných kolemjdoucích. Ať už vaše firma sídlí v obchodním centru nebo v samostatné budově, můžete si tuto formu reklamy zajistit. Nezáleží na tom, zda prodáváte zboží či poskytujete služby, nebo v jakém oboru působíte. Tato reklama dnes přináší velmi široké možnosti pro své využití.
Jestliže podnikáte, nezapomeňte na sjednání vhodného životního i neživotního pojištění. Pojistit byste měli nejen sebe, ale také své zaměstnance. Podnikatelské subjekty nejčastěji uzavírají pojištění majetku, odpovědnosti za škodu, pojištění automobilu a samozřejmě i životní pojištění. Nabídka produktů se zde velmi podobá té, které je připravena pro občany.
Daň z příjmů se týká každého podnikatele. Jestliže provozujete obchodní společnost, bude se jednat o daň z příjmů právnických osob. Pokud ale působíte jako OSVČ, bude řeč o dani z příjmů fyzických osob. Vždy v březnu následujícího roku nastává čas vyúčtování těchto daní za předchozí rok. A právě o tom bude řeč v aktuálním článku.
Životní pojištění je jednou z nejběžnějších pojistek. Měl by si ho sjednat každý, kdo chce ochránit svou rodinu v případě své smrti, nebo sebe v případě zranění s trvalými následky. Pokud podnikáte, možná jste v situaci, že je na vašich příjmech závislá celá rodina. Pak se rozhodně vyplatí nad touto pojistkou dlouho nerozmýšlet a nic zbytečně neriskovat.
Cílem každého podnikatele je dosažení zisku. Na konci svého účetního období (většinou kalendářního roku) musí vyčíslit svůj hospodářský výsledek a zhodnotit, zda dosáhl zisku nebo ztráty. Poradíme vám, jak se ziskem nebo se ztrátou efektivně naložit a také se zde dozvíte, jak se hospodářský výsledek počítá.
Máte nějaké faktury po splatnosti, které se vám nedaří ze svých dlužníků vymoci? Pak vám určitě doporučujeme nenechávat situaci ladem a začít ji bezodkladně řešit. Ať už se jedná o malé či velké částky, jistě je takových faktur více. Pokud se pak vše sečte dohromady, může se jednat třeba i o desítky či stovky tisíc korun, což pro žádného z nás nejsou zanedbatelné peníze.
Každý podnikatel by měl myslet na pojištění, a to nejen v přímé souvislosti se svým byznysem, ale také po osobní stránce. Pokud máte vysoké příjmy a živíte svou rodinu, je určitě dobré ji nějak zabezpečit, pokud by se vám v budoucnu něco vážného stalo. Dnešní článek jsme se tedy rozhodli zaměřit na pojistky. Poradíme vám, co vše si nechat pojistit a jak najít vhodné pojištění.
Řešíte úklid prostor ve své firmě a nevíte, zda je lepší investovat do kvalitní čistící techniky nebo najmout specializovanou firmu? V tomto článku vám zkusíme poradit, pro jakou z těchto dvou možností se rozhodnout. Úklid firmy rozhodně není nic jednoduchého, obzvlášť pokud máte k dispozici více prostoru než jen jednu kancelář.
Dnešní článek bychom chtěli věnovat známé marketingové technice, která se označuje jako virální marketing. Co si pod přídavným jménem "virální" můžete představit? Co vše tato unikátní marketingová technika obnáší? Odpovědi na tyto otázky a také mnohem více informací se dozvíte na následujících řádcích.
Každá obchodní společnost musí být zapsaná v obchodním rejstříku. Pokud tedy i vy chcete podnikat, nejprve byste měli
Podnikáte a rádi byste využili některého z dotačních programů? Připravili jsme pro vás článek, ve kterém se dozvíte, jak taková podpora podnikání u nás v Čechách funguje. Vesměs se používají zdroje, které pocházejí z peněz Evropské unie, což je další benefitem, jaký EU přináší.
S koncem března se přiblížila povinnost podat daňové přiznání k dani z příjmů fyzických i právnických osob za rok 2013. Jestliže tedy podnikáte jako OSVČ nebo jako obchodní společnost, máte nejvyšší čas si přiznání zpracovat. Nemusíte jej však vyplňovat sami, ale tuto nepříjemnou povinnost můžete svěřit i daňovému poradci. V takovém případě nemusíte do 2. dubna daňové přiznání doručit, stačí pouze plná moc. Přiznání se pak podává do 1. července 2014.
Každý byznys je potřeba propagovat. Existuje mnoho způsobů reklamy, kterými můžete získat nové zákazníky a zároveň si udržet ty stávající. V dnešním článku se zaměříme na guerilla marketing. Jedná se o nekonvenční formu marketingu, která standardně nepracuje s běžnými marketingovými médii, jako je internet, televize, rozhlas nebo třeba tisk.
Tentokrát jsme pro všechny naše čtenáře připravili článek na téma "Jak získat nové zákazníky". Jestliže podnikáte, určitě pro vás bude zajímavou inspirací a třeba vám i pomůže splnit některá novoroční předsevzetí. Udržení stávajících zákazníků a oslovování nových potenciálních klientů je pro každý byznys stěžejním bodem.
Na Nový rok nabude účinnosti nový zákon o obchodních korporacích č. 90/2012 Sb., který vešel v platnost v březnu roku 2012. Tento zákon se výrazně dotkne podnikání v ČR a nahradí současný obchodní zákoník. Upravuje především problematiku obchodních společností. Obchodní závazkové právo je přesunuto do nového občanského zákoníku.