Rozhovor s podnikatelem Michalem Hardynem

srpen 16, 2018

michal hardynMěli jsme tu možnost položit pár otázek odborníkovi na business v digitálním světě Michalu Hardynovi. Tento mladý a na pohled sympatický businessman již v roce 2014 založil portál VímVíc.cz. Dále se věnuje službě Tipli, která nabízí uživatelům peníze zpět z nákupů. Tímto však celý list nekončí. Michal je také majitelem digitální agentury Stario, kde nabízí služby HR a digitálního marketingu. A pokračujeme… V roce 2011 se stal zakladatelem agentury 5DM.cz, v období 2011–2012 se stal spolumajitelem a ředitelem SlevyDnes.cz. Sledovat ho můžete na Twittru.

 

1) Většina podnikavých lidí stojí před rozhodnutím, zda založit firmu nebo pracovat na sebe. Proč jste si vybral možnost, že založíte vlastní firmu?

Rád pracuji v týmu lidí a obecně vnímám práci s týmem jako mou silnou stránku. Po zkušenostech v korporátu, kde jsem úspěšně vedl tým lidí a projekty, to už nebylo k tomu rozhodnout se pro vlastní podnikání.

2) Když se zpětně ohlédnete, co bylo na zakládání firmy a začátku podnikání to nejtěžší?
Obecně podnikání je těžké. A začátky jsou úplně nejtěžší. Ve firmě nejsou nastavené procesy, nemáte vyzkoušené dodavatele, ladíte technologii, v týmu jsou všichni nováčci a zatím nejste tak dobře sehraní. Kdybych měl říct jednu věc, která je nejtěžší, tak je to výběr správných lidí do týmu a nastavení jejich správné motivace.

3) Co pro vás samotného podnikání znamená?
Vlastní podnikání je svoboda. Pro mě osobně je svoboda velmi důležitá.

4) Kolik firem nyní vlastníte a v kolika se aktivně zapojujete jako spoluvlastník?
Mám dvě kmenové společnosti - cashback portál Tipli a pracovní portál VimVic.cz. Přes tyto dvě společnosti vlastním další tři společnosti. K tomu vlastním digitální agenturu. Pokud správně počítám, je to v tuto chvíli šest firem. S kolegy se díváme po akvizicích, některé firmy jsme sami založili, některé jsme už jako rozjeté firmy koupili. Nyní jdeme spíše cestou investicemi do již rozjetých společností, které chceme posunout dále a využít synergií.

5) Jak dokážete skloubit vedení více firem? Můžete nám předat triky a tipy na organizaci práce?
To je věc, kterou se člověk neustále učí. Vnímám jako důležité precizně pracovat s prioritami, protože nelze stihnout všechno. Potom je to hodně o důsledném time-managementu. A samozřejmě obklopovat se správnými lidmi.

6) Nejdůležitější funkci v podnikání hrají zaměstnanci. Jak je nabíráte? Jak se je snažíte vést, čím je motivujete?
S kolegy vlastníme výhradně internetové a marketingové společnosti. To znamená, že se pohybujeme na velmi dynamickém oboru, kde se každé 2-3 roky změní velká část pravidel. Je důležité si do týmu vybírat lidi, kteří se umí učit, protože jinak nebudou schopni čelit novým výzvám, které se neustále objevují.

7) Své aktivity směřujete i do zahraničí. Jak byste porovnal složitosti založení firmy u nás a v zahraničí?
Působíme v Česku, na Slovensku a v Polsku. Zatím máme pouze zkušenost se zakládáním společnosti na Slovensku, polskou pobočku obsluhujeme přes českou společnost. Zakládání společnosti na Slovensku bylo srovnatelné jako v ČR. Nezaznamenali jsme větší komplikace. Trochu složitější bylo zakládání bankovního účtu, to vyžadovalo více administrativy než v ČR. Podobné to bylo v Polsku, tam banka vyžadovala doložit poměrně dost dokumentů, aby si ověřila majitele firmy.

Joomla SEF URLs by Artio