Webové stránky jako ze žurnálu

září 12, 2017

webové stránkyWebové stránky jsou něco jako výkladní skříň vaší firmy. Často jsou tou první věcí, kterou váš potenciální klient uvidí. Důležité je nejen to, jak vypadají, ale také jak snadno se na nich dá pohybovat a zda tam jsou informace, které ho zajímají. To vše dohromady mnohdy rozhodne, jestli se vaším zákazníkem opravdu stane, nebo půjde o dům dál.

Buďte jednotní na všech frontách

Postavit webové stránky tak, aby plnily svůj cíl, je docela kumšt. Dobrý web je ale šikovná věc, která má moc posunout váš byznys o úroveň výš. Lidé, kteří je pro vás budou vytvářet, by kromě samotné funkčnosti měli také zvážit, zda jejich vizuál a obsah ladí s tím, jak vaše značka/firma komunikuje na dalších kanálech. Ať už jde o tištěná média, logo, nebo přímé jednání s klienty.

Svěřte se do péče odborníkům

Na pohled pěknou grafiku vám zvládne udělat i šikovnější student střední školy. Pěkný vzhled se však až příliš často zaměňuje s pojmem “dobrý web”. Ten má totiž mnohem víc funkcí a zkušený webový designer by to měl vědět. Poznáte ho proto tak, že na váš dotaz - např. kolik vás nový web bude stát, vám nepošle cenovou kalkulaci, ale spíš spoustu otázek. Až po prostudování vašich odpovědí se pustí do odhadu předpokládané časové a finanční investice. Počítejte také s tím, že se na vzniku webu budete sami podílet. Ať už půjde o konzultace nebo dodání potřebných materiálů. Fungující spolupráce mezi vámi a “dodavatelem” je pro nejlepší možný výsledek zásadní.

Musí mít webovky každá firma?

Je váš byznys hodně specifický nebo už léta fungujete hlavně díky referencím? Když se vám lidé sami ozývají a daří se vám dobře, možná si říkáte, nač by vám webovky vůbec byly. To je dobrá otázka. Tvorba a udržování funkčních stránek není úplně levná záležitost. Ve prospěch webu hovoří hlavně 2 věci. Za prvé nikdy nevíte, jestli vám firma stejně svižně pofrčí i v budoucnu. Díky stránkám a promyšlenému online marketingu se o vás mohou dozvědět i další potenciální zákazníci, na které nemáte přímou vazbu. Za druhé je existence webu vstřícný krok vůči klientům. Na přehledné stránce získají rychle veškeré podstatné informace - ať už jde o kontakt, popis vašeho oboru nebo reference.

A co Facebook a další sociální sítě?

Minimálně každá druhá firma má dnes už také účet na nějaké sociální síti - např. na Facebooku. Jestli je to ale pro podnikání nezbytné, v tom zatím není příliš jasno. Důležité je zjistit, zda se na dané sociální síti pohybuje vaše cílová skupina a jestli jste schopni (čtěte: máte čas, prostředky nebo oboje) vytvářet pro ni pravidelně zajímavý obsah. Pokud si na obě otázky odpovíte ano, tak s chutí do toho.

Funkční web není stav ale proces – buďte připraveni na neustálou změnu

Tak, web je hotový a teď si můžeme dát nohy na stůl. Takhle to bohužel nefunguje. Neustále se mění jak technologie, tak potřeby zákazníků. Abyste drželi krok s dobou a poskytli svým klientům ten nejlepší servis (zvlášť pokud je váš obor vysoce konkurenční), nebojte se inovovat. Kvalitní webový designer by vám měl také poradit, jaké jsou právě aktuální trendy a díky čemu vás bude v online světě lépe vidět.