Jak si najít přízeň v digitálním věku?

březen 16, 2018

facebook 3204422 640V dnešní době, kdy se začíná měřit úspěch firmy podle fanoušků na Facebooku, je na místě představit si jeden ze způsobů, jak u fanoušků najít zalíbení a zároveň přimět mnoho nových, aby se na facebookových stránkách zastavilo. A nejen zastavilo, ale následně i podpořilo v podobě palce nahoru. Tento symbol byl již používán ve starém Řecku, kde se rozhodovalo, zda-li poražený má žít či jestli je jeho osud zpečetěn. Jak si tedy zajistit hlas lidu, abychom na Facebooku přežili?

Soutěž

Soutěž. To je odpověď na otázku, jak rychle zvednout ohlasy a přimět lid, aby si všimnul Vaší služby či produktu, který nabízíte. Každý rád soutěží, protože má vidinu, že za poměrně málo, může získat poměrně hodně. To je důležité brát na vědomí už v začátku, kdy o soutěži přemýšlíte. Pokud nemáte co nabídnout svému potencionálnímu zákazníkovi, nepouštějte se do této formy propagace.  Zákazníka musíte přesvědčit, že stojí za to soutěžit, že má cenu vkládat úsilí, čas a nervy při čekání na vyhlášení vítězů do této soutěže. Dejte mu důvod zúčastnit se.
Forma, jakou soutěž uspořádáte, je omezena jen Vaší fantazií, takřka neomezená. Při vymýšlení soutěže jen dbejte na pár pravidel:

  • Nesmíte nutit, aby se uživatel stal fanouškem
  • Nesmíte nutit, aby uživatel označil někoho (něco) na fotkách
  • Nesmíte nutit, aby uživatel sdílel příspěvek stránky
  • Nesmíte nutit, aby uživatel sdílel soutěž na svém či cizím Timelinu

Jakou formu zvolit?

A jakou formu zvolit? Můžete si vybrat mezi losovací soutěží, která je jednoduchá na správu a z Vaší strany není příliš náročná na vyhodnocení. Ruku na srdce, nebyla by to ale trochu nuda? Alespoň ze strany soutěžících by mohla být. Jedním z vlastností soutěže by měla být zábavnost. Čím více zábavná bude, tím více lidí to přitáhne a přiměje soutěžit. Proto zvažte jednu z těchto tří možností – Kreativní, tipovací či vědomostní soutěž. Konec konců, losovat budete muset vždycky, v prvním případě je jen ochudíte a zábavu.

Kreativita na prvním místě

Představte si, že prodáváte boty. Jakou soutěž byste uspořádali? Jak by zněla otázka, na kterou by lidé neznali odpověď, ani by nemohli, ale přesto to zkusí a vzrušeně budou čekat na vyhodnocení, aby se jí dozvěděli? Co třeba: „Kolik měří tkaničky všech našich prodaných bot, když je položíte vedle sebe?“ nebo v opačném případě, když čekáte vy, co ukáží Vaši zákazníci, když se budou snažit navrhnout své originální boty? Boty netradičních tvarů, materiálů, barev? Ano, můžete postavit soutěž tak, abyste získali nápady, informace či jiné myšlenky, které Vaše podnikání posunou o krok dál.

Vyhodnocení

A nakonec, když máte mnoho komentářů s obrázky či odpověďmi, jak si s tím vším poradit s noblesou a nestrávit večery nad tisíci komentáři a ptát se sám sebe, je to správná odpověď? Libí se mi tento návrh? Který je z nich nejlepší? Pokud zvolíte kreativní soutěž, musím vás zklamat, vybrat nejlepší obrázek budete opravdu muset sám. Pokud zvolíte ostatní možnosti (losovací, tipovací či vědomostní), může Vám pomoci nástroj AgoraPulse, která Vám výherce najde za Vás.

Teď už mi zbývá Vám popřát mnoho nápadů na vytváření soutěže, mnoho nových, aktivních uživatelů a v neposlední řadě, šťastného výherce!