Propagace firmy: znáte už guerilla marketing?

leden 20, 2014

propagace firmyKaždý byznys je potřeba propagovat. Existuje mnoho způsobů reklamy, kterými můžete získat nové zákazníky a zároveň si udržet ty stávající. V dnešním článku se zaměříme na guerilla marketing. Jedná se o nekonvenční formu marketingu, která standardně nepracuje s běžnými marketingovými médii, jako je internet, televize, rozhlas nebo třeba tisk.

Guerilla marketing se zrodil až na konci 70. let 20. století. Jedná se tedy o poměrně mladou záležitost. Dříve se reklama spojovala s velkými finančními rozpočty a ne každá firma si ji tak mohla dovolit. Guerilla marketing může však vyjít i docela levně a umožnit tak zajímavou formu propagace i malým podnikům a firmám, které mají hlouběji do kapsy.

Koncept guerilla marketingu

V dnešním pojetí guerilla marketingu se využívá několik principů, které umožňují vytvořit efektivní kampaň. Ta má následně dopad na rozsáhlou cílovou skupinu a může přinést mnoho nových klientů či zákazníků. Jedná se o nečekanost, drastičnost, humornost, krátkodobost, dobrou vůli a nízkou cenu. Svým výsledkem se pak taková kampaň může vyrovnat i extrémně drahé propagaci, která využívá tradiční média a způsoby marketingu. Pro potenciální zákazníky není ničím novým a je možné, že i přes vysoké investice je vůbec nezaujme. Službu guerilla marketing si můžete objednat například u společnosti BON Media, která patří mezi špičku ve svém oboru.

Využijte hostesky a promo akce

Guerilla marketing při své propagaci pracuje s lidmi, kteří mohou produkt zajímavě nabídnout a prodat. Jedná se například o hostesky a v souvislosti s nimi i o sampling neboli ochutnávky. S pěknými hosteskami se můžete setkat na různých akcích, například na veletrzích, kde budou prezentovat vaše výrobky a služby. Sampling se zase běžně provozuje v supermarketech a hypermarketech, kde můžete nabídnout k ochutnání novou příchuť vašeho výrobku. Jestliže lidem bude chutnat, mohou si zakoupit celé balení, třeba i za zvýhodněnou cenu.

Promo akce nemusí být ale zaměřené pouze na výrobky, které se dají ochutnat. Může se jednat i o různé showroomy, kde své produkty předvedete zákazníkům. Pojetí guerilla marketingu je zde opět vtipné a šokující. Jestliže vám chybí fantazie, určitě doporučujeme navštívit stránky pronájemlidí.cz, na kterých najdete i konkrétní případové studie a třeba načerpáte inspiraci na to, jak propagovat svůj vlastní projekt.

Jde to i s omezeným rozpočtem

Málokdo z nás si může dovolit investovat do reklamy desetitisíce korun měsíčně. Guerilla marketing vám nabízí příležitost vyzkoušet si netradiční reklamu za zajímavou cenu a zapojit do ní lidi, které bude propagace vašich produktů bavit. Samotné reklamě by samozřejmě měl předcházet průzkum trhu - obecně si zjistěte, zda o vaše výrobky/služby je v okolí zájem. Jedině tak bude mít reklama takový dopad, jaký si od ní slibujete.