Jak získat nové zákazníky

leden 13, 2014

jak získat nové zákazníkyTentokrát jsme pro všechny naše čtenáře připravili článek na téma "Jak získat nové zákazníky". Jestliže podnikáte, určitě pro vás bude zajímavou inspirací a třeba vám i pomůže splnit některá novoroční předsevzetí. Udržení stávajících zákazníků a oslovování nových potenciálních klientů je pro každý byznys stěžejním bodem.

Prvním pravidlem pro získávání nových zákazníků je nabídnout zajímavé a kvalitní zboží či poskytovat unikátní a prvotřídní služby. Pokud jste tedy na samotném začátku svého podnikání, určitě si dobře promyslete, co tedy budete nabízet.

Důležitá je kvalita a unikátnost

Někteří sázejí na unikátní produkty, které si sami vyrábějí, jiní nakupují zboží v Číně a to tady prodávají za vyšší cenu a další se třeba stávají výhradními distributory některé zahraniční značky, která ještě není na českém trhu. Ve všech třech případech se samozřejmě dá uspět. Důležité je nabídnout kvalitu, a to především u konkurenčních výrobků. Pokud ty budou nekvalitní, zákazníci pravděpodobně půjdou k němu jinému. Vaše zboží či služby jsou vaší vizitkou, takže i pokud máte na trhu výhradní postavení a v oboru chybí konkurence, vždy se vyplatí dělat byznys nejlépe, jak dovedete.

I cena hraje roli

Lhali bychom, pokud nepřiznáme, že i cena je pro mnoho zákazníků rozhodující. Jestliže budou vaše služby předražené a zboží o stovky až tisíce (záleží na produktu) dražší než u konkurence, pravděpodobně neuspějete. Je potřeba najít kompromis, který uspokojí obě strany. Ano, můžete si dovolit vyšší ceny, pokud si myslíte, že máte nějakou výhodu proti konkurenci - například v servisu - a že vaše služby/zboží zato opravdu stojí. Pokud ale díky vysoké ceně nemáte celé dny co dělat, něco je špatně a doporučujeme vám pro získání nových zákazníků ceny srazit dolů.

Jak oslovit nové zákazníky na internetu

Pokud prodáváte zboží, určitě si spusťte e-shop. Oslovíte tak zákazníky po celé ČR a případně i v zahraničí. To s jedním malým obchůdkem v centru města pravděpodobně nezvládnete. Ať už prodáváte zboží nebo poskytujete služby, webové stránky propracujte do posledního puntíku - důležitá je i jejich optimalizace na klíčová slova a texty, které zaujmou potenciální zákazníky a informují je o vašich produktech a službách.

Rovněž můžete využít reklamy ve vyhledávání, která vám kromě samotné optimalizace rovněž zajistí místo na předních pozicích vyhledávačů. Zaměřte se na zákazníky, kteří využívají Seznam.cz a Google. Další vyhledávače mají minimální podíl na českém trhu a optimalizovat pro ně svůj web se nevyplatí.

Na webových stránkách nesmí chybět obchodní podmínky nebo informace o způsobech dopravy. Komunitu kolem svého e-shopu můžete vytvářet na sociálních sítích jako Facebook nebo Twitter, kde můžete nabízet i zajímavé slevy. Další možností získání nových zákazníků a také povzbuzení těch stávajících je e-mailing, kdy pravidelně posíláte newslettery se zbožím, které je v akci nebo třeba se službami, které teď nově nabízíte.

Jak získávat nové zákazníky na ulici

Nové zákazníky můžete získat i díky kamennému obchodu, který provozujete. Zde většinou platí, že základem úspěchu je dobrá lokalita. Velkou roli hrají i reference - pokud u vás někdo nakoupil a byl spokojený, určitě vás doporučí i svým přátelům. Rovněž můžete vyzkoušet roznos letáků nebo billboardy - osloví i potenciální zákazníky, kteří nepracují s internetem. Jedná se především o starší generace. Zde je tedy namístě položit si otázky: Pro koho je můj produkt zajímavý? Na koho a jak mám cílit?

V neposlední řadě bychom chtěli zmínit oslovování nových zákazníků po telefonu, které většinou neřešíte vy sami, ale svěříte jej specializované firmě, zabývající se touto službou. Zde se ale připravte i na negativní reakce, protože mnoha lidem tyto hovory připadají vtíravé nebo nekorektní.