Chcete podávat maximální výkon? Pečujte o sebe

srpen 28, 2017

byznysVelká zodpovědnost, hodiny a hodiny přesčasů, stres z hromadění úkolů, zanedbávání relaxace a potřeb vlastního těla i duše. Poznáváte se v tom? Podnikání a náročné manažerské pozice si žádají maximální nasazení. Abyste však měli energii a chuť podávat takový výkon dlouhodobě, musíte dbát o své fyzické i psychické zdraví. A to ještě před tím, než skončíte na kapačkách.

Všímejte si signálů, které k vám tělo vysílá

Lidské tělo je neuvěřitelně chytrý stroj. Když s ním něco není v pořádku, dá o sobě vědět. Jenže my to často z různých důvodů ignorujeme nebo potlačujeme. Bolí nás hlava? Vezmeme si růžový prášek. Jsme unavení? Asi to chce další hrnek kafe, byť ten den třeba už šestý. Večer nemůžeme usnout? Sáhneme po sklence alkoholu. Jíst pravidelně? Na to není čas. Když přijde hlad máme velké oči a místo salátu si v 9 případech z 10 vybereme smažák s hranolkami nebo svíčkovou.

Každý krok se počítá

Sedavá práce si na našem těle také vybírá daň, a zdaleka nejde jen o bolavá záda a oči. Dlouhodobým sezením trpí hlavně kardiovaskulární systém. Dochází ke zpomalení celého organismu a zastavuje se oběh enzymů, které tělu pomáhají odbourávat toxické látky. Následky sedavé práce se bohužel nedají zvrátit hodinou tenisu 2 x do týdne. Pohyb je potřeba zařadit do každého dne.

Nemusíte zrovna vstávat v pět ráno a uběhnout každý den deset kilometrů. Zkuste se ale v práci vždy alespoň po hodině sezení trochu protáhnout. A hlavně choďte. Svému zdraví nejlépe prospějete, když každý den uděláte alespoň sedm tisíc kroků. Krokoměrů jsou dnes na trhu mraky, takže měření bude hračka.

Dodejte tělu včas správnou energii

Odbývat se v jídle je špatný, ale bohužel velmi častý nešvar. Hladovění způsobuje, že snědené jídlo si tělo okamžitě ukládá, aby bylo připraveno na horší časy. A kila letí vzhůru. Nehledě na to, že s hladem roste i hladina stresu. Ne nadarmo se říká, že s plným žaludkem jde všechno líp. Co tedy s tím?

  • Mějte u sebe vždy drobnou svačinu. Ovoce, müsli tyčinku, jogurt - vyhnete se návalům hladu mezi hlavními jídly.
  • Snažte se jíst pravidelně. Stačí alespoň přibližně stejná hodina, aby si tělo zvyklo, kdy očekávat dávku energie. Váš metabolismus vám poděkuje.
  • Jezte pestře. Schválně se při obědě podívejte na svůj talíř. Kolik barev na něm je? Čím víc, tím líp. Tělo potřebuje různé druhy živin a všechny se holt do svíčkové se šesti nevejdou.
  • Nezapomeňte pít. Ideálně vodu a čaje. Nedostatek tekutin zpomaluje krevní oběh. Orgány, včetně mozku, se špatně prokrvují. Přichází únava a bolest hlavy.
  • Najděte si čas na odpočinek. Tady patří i kvalitní a vydatný spánek. Bez něj není organismus schopen regenerace. Tělo je bez energie a žádné výkony se od něj čekat nedají.

Zvládnout náročný úkol s lehkostí

Co dělat, když je občas potřeba extra povzbuzení? Sáhněte po přírodních prostředcích. Ty vás “nakopnou” a nezatíží váš organismus jako hektolitry kávy nebo energetických drinků. Skvělý je např. rakytník. Ten je k dostání třeba ve formě sirupu. Kromě povzbuzujících účinků pozitivně ovlivňuje také imunitu a zažívání. Tinktura z kozince blanitého zase posiluje organismus fyzicky i mentálně a pomáhá lépe překonávat stres.